fredag 22. mars 2013

Mønsterlue #1

Jeg sa jo tidligere etter å ha strikka Vimpel Ponchogenseren at mønsterstrikk ikke er noe for meg...Godt jeg sa "aldri si aldri" for jommen måtte jeg prøve meg igjen!

Jeg vil bli flinkere på å få mønsterstrikken fin og kunne strikke enkle border og mønstre. Siden jeg har luedilla så passa det jo greit!

Så nå fikk jeg prøvd ut Filcolana sitt Peruvian Highland Wool. Det var mykt og godt å strikke med, og ble enda finere og mykere etter en kjapp vask! Mer garn ble bestilt og snopet datt i postkassen min i forigår:)




Oppskrift: til gutt på 18mnder 
Garn: Filcolana Peruvian Highland wool
Pinner: 4 og 4,5
Vekt: 40g

                80 m på p 4. Vrangbord i 3,5 cm
Bytta til p 4 og strikka så til det målte 13 cm totalt
satte 4 markører jevnt rundt og felte på annenhver omgang
Mønsteret fant jeg i diverse bøker jeg har liggende.




Herlige knallfarger! 






En ny favoritt! Shilasdair denne gang i fargen Foxglove. Planen er å strikke en hals av dette. Alt er bestilt hos 123knit.com. De har mye forskjellig og leverer raskt og billig fra Danmark!


Og til slutt vil jeg takke for utrolig mange fine og koselige kommentarer! Og selvfølgelig, flere følgere:)) 


Håper dere ikke blir lei av alle luene mine, hehe ;) Det kommer andre ting etterhvert ;)


Ha en strålende påske!!

7 kommentarer:

  1. Så rask du er å strikke! Synes nettopp jeg så luen du strikket til din mor. Men det er vel jeg som er litt på etterskudd med å holde meg oppdatert i bloggverdenen. Har vært ei travel uke :) Denne lua ble kjempeflott! Nydelig blåfarge. Garnet ser deilig ut! Du er jo flink å strikke mønster.

    Ha en fin fredagskveld!

    Hilsen Ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Hehe, ikke så rask som det virker som;) lua til min mor strikka jeg forrige helg, og denne tidligere i uka;) er vel heller jeg som ikke la det ut med en gang jeg var ferdig... Fredagstrening er gjort og snart er det krim:) god fredagskveld til deg og god påske!

      Slett
  2. Herlig vårlue dette og nydelige garnfarger!

    Ha ei flott palmehelg, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  3. Nydelige farger!

    God påske!

    SvarSlett
  4. Flott lue du har strikka! -og så mye fint fargerikt garn! Blir nok ikke så snart lei av å se luer som er strikka av deg, det er inspirerende å se så mye fint! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:)) det er bra for det kommer snart flere luer, hehe;)

      Slett
  5. Fin lue :) Og takk for hyggelig kommentar hos meg.

    Heidi/ Wool-rocks.com

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...