tirsdag 17. desember 2013

Godt med det som er gjort

Puh! 
I dag har jeg stått på kjøkkenet igjen. Brukte et par timer på å lage rundstykker og knekkebrød til julelunsjene. Det kjennes herlig ut å være i rute! Nå skal jeg bare bake en eplepai og stryke noen duker så er det bare å ta inn treet å få noe pynt på. Men det blir til helga.




Tror jeg må skrive en liste til neste år med hva jeg kan gjøre når. Det er typisk meg å lage lister, da får jeg liksom sortert alt jeg har i hodet og det blir mindre stress.
Og så er det ekstra kjekt å kunne stryke alt det en har gjort, hehe!


De burgunder vottene er ferdige og passet perfekt!

Oppskriften har jeg hatt lyst til å prøve lenge, jeg fant den på bloggen til Blåbærlina.
Den er veldig enkel og gikk fort. Jeg strikket på tynnere pinner for jeg har ganske smal hånd og i tillegg strikket jeg de noen omganger mindre enn oppskriften.

Jeg masket sammen oppe til slutt og fant en video til en god måte å få maskene like stramme/løse som resten av arbeidet



Slik ble mine






Oppskrift: Blåbærlinas Bianca flettevotter
Garn: Abuelita Tjukk merino, Marmelade
Pinner: 3,5 og 4
Forbruk: 63g



Et nytt prosjekt har kommet på pinnene. En lue, igjen. Har hatt dette mønsteret i tankene en stund nå og måtte bare teste ut hvordan det ble. Strikker med Abuelita igjen, Mørk Marine og Marmelade.




Me like!
Mønsteret skal jeg plotte ned og komme med etterhvert(som med alle de andre, haha!)







5 kommentarer:

  1. Så fine votter! Og jammen har du vært flittig i det siste:)

    SvarSlett
  2. Kjempefine votter, nydelig farge! Skal si du er effektiv i planlegging og utførelse av juleforberedelser. Har også bakt rundstykker i dag, siste porsjon før jul :)

    SvarSlett
  3. kjempe flink:) deilige votter, fin farge!
    Jeg har da ikke gjort noe til jul enda... vi skal bake pepperkaker i dag tenkte jeg, blir vel bare klin og tull men:)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min, det blir satt stor pris på! Det var flotte votter du har strikket der og spennende nytt prosjekt! Jeg er snart ferdig med en vest til prinsen, har hatt helt dilla på vester til de små, den er heldigvis snart i mål da den var så kjedelig å strikke. Ha en fin førjuls uke hos deg!

    SvarSlett
  5. Vottene ble bare kjempefine. Deilig med votter. Har fått mer og mer sansen for votter istedet for hansker. Ellers ser det ut som om du er i rute.
    Klem

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...