fredag 5. februar 2016

Høy hals - Genserbonanza III

Jeg fortsetter med genserbonanzaen fra 2014. Det var tydeligvis året jeg strikket maaange gensere. Nå er det lenge siden jeg har fått brukt de siden det er et lite krapyl som syns de lukter så godt og dermed gnafser til ;) Jeg har hvertfall hyller fulle av gensere og jakker til enhver årstid så det passer jo fint nå som jeg ikke får strikket like mye. 

Egentlig ligner denne litt på en av de nyere Skappelgenserne, men den første boka hadde enda ikke kommet ut da jeg strikket denne. Planen var hvertfall en høyhalset genser, på tjukke pinner, med litt struktur. 

Resultatet ble denne, strikket ovenfra og ned på pinne 7. Den dekker akkurat rumpa og har splitt i sidene. Jeg valgte falsk patent i stedet for vanlig vrangbord som avslutning. Supermyk i peruviansk ull og alpakkasilke! Veldig fornøyd med denne, men litt uvant farge til meg. Beigetoner er ikke det jeg normalt velger meg, men jeg var visst i det vågale hjørnet;) Av og til er det greit med noe nøytralt og.







Oppskrift: egen
Garn: Cascade 220 fingering i hvit og Drops Brushed alpaca silk i lys grå
Pinner: 7 og 6mm
Forbruk: 175g Cascade og 150g alpaca silk
Prosjektside

Nå skal det bli godt med helg! Jeg skal på hundekurs i innkalling både lørdag og søndag, så det blir spennende! Masse nytt å lære, og det gir så mye motivasjon til å fortsette treningen med valpen videre. 


7 kommentarer:

  1. Heisann
    Så fin genser. Minner meg om min beige jakke, jeg har på i dette øyeblikk.
    Jeg er heller ikke så beige av meg, men det ser så fint ut på andre. Så det er jo greit å ha et plagg, ligsom.
    Genseren ser veldig myk og lett ut. En skikkelig kosegenser.
    Lykke til med hundetrening i helga. Her kom det snø i dag, og det er meldt nedbør hele helga. Typisk når jeg har fri i morra. Og du skal jo være mye ute med hunden......ja ja, det er bare å kle seg.
    Enjoy! God helg.

    SvarSlett
  2. Så fin genser! Den ser skikkelig deilig ut :)
    Så spennende med valpekurs! Jeg deltok på så mange jeg kunne da jeg hadde valp, for jeg hadde ikke noe erfaring med hund. Lærte mye:)

    SvarSlett
  3. Denne genseren er skikkelig fin til deg! Godt jobba! Synes fargen er kjempefin!

    God søndag fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Superfin! Den ser jo bare sååå deilig ut:) Du er så flink som ikke trenger oppskrift, og passformen ser jo perfekt ut! Jeg skal snart begynne med den rosa jakken, men det dukket opp et par bestillinger jeg må få unna først;)

    SvarSlett
  5. Så fin genser - sitter som et skudd på deg også. Berre lekkert! :) Nydelig farge og den ser veldig myk og god ut. Flott!

    SvarSlett
  6. Flott genser! Den ser veldig god ut og så fint det ble med falsk patent til vrangbord!

    SvarSlett
  7. Hei, er det mulig å få kjøpe oppskrift på genseren? 😊

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...